Somalië, Bilis Qooqaani - 7 september 1993.

[...]

Het is nu 09:40 en mijn volgende opdracht is pas deze nacht om 22:00.  Patrouille te voet bij nacht! (WOAW!!) Hier valt de avond op twintig minuten. Om 17:40 is het dag. Om 18:00 nacht. We kunnen goed slapen en hebben dat ook nodig.

Op een ochtend brak ik mijn tentje op en wat zat daar onder? Een slang!





De studentenhaver uit het postpakket is heerlijk. Snoep mag je altijd opsturen.  Als de filmpjes goed in België geraken dan zal je kunnen zien hoe het hier werkelijk is.

Het is hier elke dag 45C° heet. Geen zucht wind. De bevoorrading van het water loopt mank dus drinken we de hele dag Cola en Fanta.

Ik heb de DOC mogen beleiden naar een vrouw in het dorp die juist bevallen was. Ze deed dit alleen in een hut en op de grond. Ik mocht wel niet mee binnen.

[...]

Voor het postpakket:
- 2 filmpjes per week
- Tijdschriften
- Snoep
- Spiegeltje (het mijne is reeds in gruzelementen)